Per a la construcció del port es va construir una menuda via fèrrea que va portar amb un trenet tota la pedra que es baixava des de la pedrera de Vinaròs (La Parreta), propietat llavors de D. Manuel Febrer de la Torre. El seu itinerari apareix encara en un plànol en què també consta representada molt més gran la línia. Borràs Jarque es confon en totes les dades sobre aquest particular i afirma que eixe ferrocarril nostre va funcionar abans que s’instal.lés el ferrocarril a Espanya, ja que desconeix la data que un vinarossenc, Josep F. Escribano Morales, apuntà en el seu diari: la del 12 de març de 1865 per al ferrocarril de la línia València- Barcelona, en el tram Castelló – Ulldecona. I la inauguració de l’inici de les obres del nostre port fou el dia 9 de febrer de 1866. També s’equivoca quan diu a peu de pàgina (409) : “Prop de la pedrera del Puig entre Benicarló, Càlig i Vinaròs, encara hi ha ruines del pont que per a dit tranvia es construí sobre el barranc del Surracs”. Ja que el pont era posterior i era del ferrocarril o tranvia del port de Benicarló, dels anys 80 del segle XIX, i que no venia a Vinaròs. El traçat de la nostra via fèrrea que baixava de la nostra pedrera, creuava la línia del ferrocarril nacional pel corral de Caio, però baixava quasi tot el tram per la mà o part esquerra de la carretera de Morella i la creuava prop d’on s’agafa el camí de Càlig. Entre els anys 1927 i 1929 eixe trenet va tornar a funcionar, amb motiu de les obres del transversal i l’allargament del port, gràcies a les gestions de D. Joan Ribera Gonel.